Klaar!

Het is klaar.

Je raakt nooit uitgereisd, want het hele leven is één lange reis, maar dit gedeelte van mijn reis, de transitie van vrouw naar man is klaar.

Nog een paar puntjes op de i, maar dit was het dan.

Daarom ga ik per direct stoppen met mijn twitteraccount ´Eindelijk Rick´.

Dit blog laat ik voorlopig nog online staan, maar zal ik alleen gebruiken als ik nog iets te melden heb gerelateerd aan mijn transitie. Er zal best nog wel eens nieuws zijn, maar ik verwacht dat dat heel sporadisch zal zijn.

Mocht je op de hoogte willen blijven, laat dan even je mailadres achter onder het kopje ‘VOLG DIT BLOG VIA EMAIL’ rechtsboven in beeld. Heb je vragen, dan kun je me altijd mailen. Het adres vind je onder het kopje ‘over Rick‘.

Zoals ik schreef in mijn blogpost ‘Eén jaar Eindelijk Rick‘, schrijven zet voor mij dingen op een rijtje, geeft me de mogelijkheid mijn gevoelens te uiten en dient als uitlaatklep. Bovendien was het voor mij dé manier om te communiceren met de buitenwereld. Ik geniet ervan en ik schrijf ook alléén als ik de drang voel om dat te doen. Die drang voel ik nu niet meer. In ieder geval niet over het onderwerp transitie/transgenderzijn.

Het schrijven van dit blog heeft me enorm, maar dan ook enorm veel gegeven; steun, inzichten en vriendschappen. Daar ben ik heel erg dankbaar voor, maar nu is het tijd om verder te gaan.

Het is tijd voor een volgende etappe in mijn reis. Mensen die mijn verleden niet kennen hoeven niet te weten dat ik ooit gevangen zat in dat vervloekte vrouwenlijf. Niet dat het een geheim is, maar ik ga het ook niet aan de grote klok hangen. Ik wil nu gewoon Rick zijn, een man, en niet Rick, de man die ooit een vrouw was.

Vanaf heden treed ik uit de anonimiteit, want vooral daar ben ik  h e l e m a a l  klaar mee. Om verschillende redenen heb ik er toentertijd voor gekozen dit blog onder een pseudoniem te schrijven, maar nu ben ik er klaar voor; ik mag gezien worden!

Liefs,
Rick

.

.

29 gedachten over “Klaar!

  1. Boudewijn Betzema

    Dank je wel Rick. Voor al jouw blogs die mij inzage gaven in jouw Zijn. Ik ervoer het als boeiend en leerzaam en vooral ontroerend. Het is vandaag zoiets als nationale heldendag en dan denkt men aan lintjes, decoraties. Ik denk aan een ferme handdruk en een stevige arm om je schouder, gewoon zoals het een kerel betaamt. Het ga je meer dan goed op jouw reis door het leven!
    Boudewijn

    1. Rick Berichtauteur

      Zeker weten. Dat kan ik toch niet laten. Heb erg veel zin in weer eens wat anders. Je ziet het vanzelf wel verschijnen.

    1. Rick Berichtauteur

      Dankjewel lieverd. En ja, hoop je snel weer eens te zien en bij te praten. Toevallig (maar wat is toeval) las ik je rapportje eergisteren nog weer eens.

  2. marjanne56

    Rick, bedankt voor je persoonlijke, intieme kijk in jouw leven. Ik heb je gevolgd en wens je een mooi leven, zonder twitter, zonder dit blog. Dikke smakkerT. Marjanne

  3. rianne62

    Hoi Rick, bedankt voor de mooie tijd doe je met ons deelde. Het was iedere keer een feestje om te lezen.
    Zoals mijn schoonvader altijd zei: “jochie, ik ben trots op jou”! (En het gebruik van ‘jochie’ betekend veel in onze familie en vriendenkring).
    Liefs, Rianne

  4. Rob Alberts

    Achterstallige emails doorwerkend kom ik op je blog.
    Ik miste de laatste updates al.

    Gefeliciteerd met het volbrengen van deze reis.

    Een volgend nieuw blog onder een andere naam volg ik graag.

    Vriendelijke groet,

  5. Vlerelientje

    Hoi Rick,

    Ik miste je al een poosje op Twitter. Jammer dat je daar verdwijnt maar ik begrijp je redenen echt heel goed. Ik wil je bedanken voor de gesprekken die we hadden en de hulp die je bood. Dat er geen gebruik van is gemaakt ligt niet aan jou in ieder geval. Het is zoals het is en die stap was nog te ver.

    Mensen van Twitter waarmee ik wel eens een kop koffie zou willen drinken of een glas mee zou willen heffen is met 1 persoon vermindert. Ik wens je alle goeds en geluk van de wereld als jezelf! Gewoon Rick.

    Liefs Angela (die daarmee een greintje anonimiteit van zich af gooit)

Plaats een reactie